2014. április 16., szerda

Hajhosszabbításról (repost) (NEM KÉSZÍTEK HAJHOSSZABBÍTÁST!!! )

Nagyon tanulságos..érdemes elolvasni. Annak is aki még csak fontolgatja a hajhosszabbítás bármely módszerét,és annak is akinek már van . Fodrászként rengetegszer hangsúlyoztam miért nem jó. Ennél jobb példát nem is tudnék, mint ez a cikk. Nekem sosem volt póthajam , így talán nem is voltam hiteles. Mindenki maga dönt a póthaj mellett ,illetve ellene. Ez a cikk csak ráerősít arra , amit mindig mondtam ezzel kapcsolatban. 

Az igazság a hajhosszabbításról!

Timi vagyok, hajhosszabbítás-függő. Körülbelül 6 éve szenvedek ebben a betegségben, és mára menthetetlen lett a helyzet. Ez az én történetem. 
Így is kezdhetném az egészet, ha nem lenne már számtalan cikk a hajhosszabbítás témával kapcsolatban a blogomon. Írtam már a hajtípusokról, a módszerekről, még egy teljes hajfelvarrást is végignézhettetek képekkel illusztrálva. 


Most nem arról fogok írni mit ajánlok vagy mit nem. Most csak arról fogok írni hogy miért ne kezdjetek bele ebbe az őrületbe, ami nekem 6 éve keseríti meg az életem, és itt az ideje hogy lebeszéljek róla mindenkit akinek csak egy csöppnyi esélye is van arra hogy a saját haja szép, hosszú legyen. 6 évvel ezelőtt elégedetlen voltam a vállig érő hajammal és ezzel kezdetét vette ez a soha véget nem érő körforgás póthajak-fonatok-és eszméletlen mennyiségű pénz. Ez alatt a 6 rohadt év alatt mennyit nőhetett volna a saját hajam ha békén hagyom? Ha nem basztatom varrásokkal, póthajakkal, sütögetéssel és minden mással amit a póthaj miatt el kellett viselnie? Most itt vagyok, 6 év után és jóval rövidebb, kevesebb is a hajam mint mikor belevágtam az egészbe. Mi értelme volt? Esetleg az, hogy évekig abban az illúzióban éltem hogy szép a hajam és másokkal is ezt hitettem el, pedig minden hamis volt, és szinte minden a hajam körül forgott. Nem mehetek el szaunába mert pont aznap mostam hajat és nem jó ha megint meg kell mosni, hiszen élettelen a haj és nem jó ha sűrűn mosom-szárítom. Nem tudok időben elkészülni egy eseményre, mert fél évig szárítom és sztájlingoltam a hajam, korábban kell kelnem hogy a hajamat megcsináljam, nem úgy mint egy átlag nő akinek a saját haja hosszú és szép, hogy csak megfésülködik és indulhat is, nem, a póthajat mindig be kell állítani, vigyázni kell hogy ne kerülj olyan pózba a strandon, ágyban, szélben, hogy az illesztések kilátszódjanak, hogy az új pasid aki még azt hiszi természetes szépség vagy és a hajad is ennek a szerves része, ne érjen a fejedhez és vegye észre a turpisságot, és még sorolhatnám. Ugyanakkor persze, remek érzés mikor vadidegenek az utcán odaszólnak hogy milyen gyönyörű hajad van, pironkodva fogadod a bókot majd arra gondolsz: "Istenem, a fél karomat adnám ha a sajátom lenne" miközben újra és újra elhatározod hogy nem hosszabbíttatsz többet, mert látod hogy árt a hajadnak és az az idő amit a póthaj fogságában tölt el csak kitolja annak a lehetőségét hogy a sajátod legyen gyönyörű, hosszú és egészséges. Újra és újra elhiteted magaddal hogy igenis egészséges az a módszer amit alkalmazol a hosszabbításra, de akkor mégis miért nem nő és miért törik le továbbra is a saját haj, és mikor lesz ennek az egésznek vége? A válasz: soha. Soha nem lesz vége, mert nem lehet vége.



A póthajbiznisz egy milliárd forintos iparág ami egyszerűen nem engedheti meg magának hogy azok a nők akik megtehetik hogy hosszabbíttasanak (hiszen valljuk be, nem az átlag magyar pénztárcájához van szabva egy jó minőségű európai hajas pótlás ami 15 dkg esetén felülről veri a százezret) ne menjenek vissza újra és újra és rakassanak még több, még hosszabb hajat, hiszen a sajátjuk még mindig nem nőtt meg, így ugyanazok a vendégek járnak éveken át varratni, új hajat venni, stb. Hány olyan nőt ismertek akiről tudjátok hogy évek óta póthaja volt majd a sajátja is megnőtt és egészséges, hosszú lett? Én pontosan meg tudom mondani a számot: 0. Énekesek, színésznők, celebpicsák, bloggerek, akikről mindenki tudja hogy hosszabbíttatnak, sőt, velük reklámozzák magukat a szalonok, de felteszem a kurva kérdést: ha tényleg olyan jó és ártalmatlan az a bizonyos új és "innovációs" módszer amivel felpakolják a hajat, hogy van az hogy XY még évekkel később is ugyanúgy egy csökött kis szar saját hajjal rendelkezik az előtte képeken, és ha végigkísérünk egy periódust a frissen feltett póthaj és a következő "fodrásznál jártam" képek láttán tökéletesen kivehetjük a szuper minőségű haj törését és akkor nekem ne mondja senki azt a hülye dumát amivel a fodrászok imádják indokolni a hajhosszabbítás drágaságát miszerint "a hajat csak egyszer kell megvenni" Ó, valóban? És azt mondod hogy egy prémium minőségű európai póthaj élettartama megfelelő ápolás mellett 2-3 év is lehet? Tessék? Hogy a visszarakásnál nem veszít a hosszából a tincses felrakás során sem? Remek. Akkor ezek szerint nekem a 6 év alatt mindössze legrosszabb esetben három, azaz 3 alkalommal kellett új garnitúra hajat vennem. Tudjátok hányszor vettem? Évente háromszor. Jó, a hiba nyílván bennem is van: nem szabadott volna olyan sokat sütögetni a hajat, vigyázhattam volna rá jobban, és egyébként is, a szőke haj a legkényesebb, a saját is gyorsan törik, egy élettelen meg pláne. Azt viszont nem róhatja fel senki hogy spóroltam volna a dolgon, hiszen mindig a legjobb helyeken csináltattam, hozzáértő szakemberekkel, jó minőségű póthajból, de hiába. 
Olyan jó lett volna ha annak idején valaki jól picsán rúg hogy legyek türelemmel, ápoljam a hajam és majd megnő magától, hiszen annyi nő van akinek a festett szőke haja a derekáig ér (tényleg, van ilyen?). Egyszer próbáltam póthaj nélkül, 8 hónapig bírtam és megmondom őszintén életem legrosszabb időszaka volt. Nem éreztem magam nőiesnek, sőt, el is híztam abban az időben míg nem volt póthajam, ezt szoros összefüggésben látom azzal hogy nem szívesen mozdultam ki otthonról, nem éreztem jól magam a bőrömben. Ha megszokod a tükörben a látványt hogy hosszú szőke hajú barbibaba vagy nehéz megszokni az állig érő hajú 30-as matektanárnő külsőt, és orgazmusként éled meg már a csatos póthaj felhelyezését is. Egy nőnek a haja a koronája és elhitethetjük magunkkal hogy a fiús fazon a divatos, számomra akkor sincs szexisebb, nőiesebb mint egy lágyan leomló hosszú lobonc ami csak úgy vonzza a férfi tekinteteket. És ami persze igazi, saját hajnál még ezerszer szebb mint egy póthaj esetében. 

A többi cikkben látható a több évig alkalmazott varrot technika, ez egy másik, amit kétszer használtam, és mikor nőtt le úgy berasztásodott a hajtövem hogy 3 órán át tépte a fodrász a hajam bontófésűvel 


Ez tényleg egy ördögi kör, amiből nem lehet kitörni, csak türelemmel és önfeláldozással, el kell engedni azt a képet ami a saját külsődről a fejedben élt, és megszokni azt aki tényleg TE vagy, mindenféle pótlás nélkül. De ez egyelőre még nekem is nagyobb kihívást okoz mint az hogy anno leszoktam a cigiről. Olyan ez, mint a drog, körülötte forog az életed: mikor, hogyan, kitől szerezd be, hol árulják a legjobb anyagot és hogyan szerezd meg rá a pénzt, ha megkapod amit akartál mámoros örömben fürdőzöl, majd ha elmúlik a hatás újra és újra akarsz belőle, nem tudsz leállni. Nálam már olyan szintté fajult a dolog hogy az utcán ámulattal nézem a nőket akiknek természetes hosszú hajuk van és szívesen fognék egy ollót, levágnám és felrakatnám magamnak a hajukat és irigykedek mindenkire akinek már egy kicsit is szép haja van, ez már annyira beteges és nevetséges hogy néha észbe kell kapjak hogy helló, normális vagy? Őszintén, és komolyan mondom bárkinek aki épp hajhosszabbításon gondolkozik (azon hogy elkezdje-e, nem azon hogy újracsináltassa-e hiszen aki már évek óta függő annak mondhatok én bármit...) hogy NE vágjon bele, felesleges idő és pénz pocsékolás, tönkreteszi a hajat, tök mindegy hogy milyen ultraszuper új módszerrel csinálják, akkor is egyszerűen rosszabb a hajnak ha valami állandó terhelésnek van kitéve mint az, ha békén van hagyva és nőhet normális ütemben. Istenem, hogy a fenébe dőlhettem be annak idején annak az állításnak hogy "a varrot póthaj alatt a saját haj gyorsabban nő, mert a káros környezeti hatások a vendég hajat érik" VALÓBAN? Akkor nekem a 6 év hajvarrás után már seggig érő hajamnak kéne lennie, vagy legalábbis nem rövidebbnek mint mikor belevágtam az egészbe. 
Ugyanakkor egészen biztos vagyok benne persze hogy vannak ellenpéldák is, például simán el tudom képzelni hogy egy erősebb haj-ami mondjuk nem szőke-,egy natur vagy sötét az simán megnőtt a póthaj viselése ellenére is, és biztosan lesznek olyan hozzászólók akik esküsznek bizonyos módszerekre, de az azért elgondolkodtató hogy a hajhosszabbító szalonoknál miért mindig csak a szép új hajról van kép és arról soha senki nem tesz említést hogy fog kinézni a haj az X-edik felrakás után és ezt a saját és a vendég hajra is értem...

Kíváncsian várom hogy van-e olyan akinek tényleg megnőtt a saját haja a hajhosszabbítás ideje alatt, képes illusztrációnak örülnék a legjobban! Illetve írjátok meg a tapasztalatitokat...
Forrás:www.crystalmakeupstudio.com

1 megjegyzés:

  1. A cikk a hajhosszabbításról szól, repost egy másik oldalról, amit a cikk alján jelöltem! Nem készítek hajhosszabbítást!!!!

    VálaszTörlés